Saturday, June 20, 2015

Buffet Ramadan di Chatz Brasserie, Park Royal Hotel KL


Hari kedua Ramadan, buffet Ramadan di Park Royal. Department dinner dan pelan asal adalah welcoming dinner untuk staff baru. Tapi dia tak sihat pulak. Tempahan dah buat kitorang teruskan je la.


Tema buffet tahun ni 'Selera Kampung' dan watak utama adalah '18 Porridge' aku rasa sebab bersusun je belanga bubur aku tengok. Sebelum ni tak pernah tengok kat tempat lain. Ada banyak gila jenis bubur, bubur lambuk, ketam, lobster, dan ikan. Kategori bubur manis pulak pulut hitam, kacang hijau bersama durian, dan sebagainya.


Peminat kambing pulak boleh makan nasi beriani tanam. Sedap nasinya....dan tema pun selera kampung, siapa yang rindu nak makan rendang daging, rendang ayam, masak lemak telur itik, ketupat palas, lemang dan macam-macam lagi sesuaila makan kat sini. Terutama golongan expart yang suka makanan tradisional Malaysia.


Selain tu ada sate, sate kambing pun ada jugak tau...siu mai, char kuey teow, paratha, murtabak........nak tulis banyak sangat...Kuih muih pulak ada seri muka, talam keladi, koci dan bamyak lagi.



No comments: