Sunday, June 28, 2015

Absolute Thai, Mainplace USJ 21

Disebabkan Ally tak join dinner minggu lepas, bos insist nak adakan welcome dinner untuk dia sekali lagi. Kitorang cadangkan Absolute Thai memandangkan 2 bos Jepun tu boleh makan pedas. Asyik pegi chinese restaurant je, sekali sekala tukar selera apa salahnya.

Tempatnya pun dekat je dengan opis, dalam 10 minit drive. Kat Absolute Thai Mainplace ni ada 2 private room. Tapi masa buat reservation tu dah penuh. Dapat meja bulat untuk 6 orang je. Ngam-ngam soi untuk 1 department aku.

Aku sampai awal, dalam pukul 6.10pm. Check kedudukan meja dan nasib baik dapat ubah meja ke tempat yang kurang laluan orang. Bukan apa bila department dinner kitorang lepak lama, kalau ramai yang lalu lalang rimas la. Lepas tu round dalam mall kejap. Pukul 7 aku masuk restoran tunggu colleague yang lain.

Disebabkan bosses ada meeting dengan CEO petang tu dia lewat sikit. Takkan kitorang nak makan dulu. Mula-mula order air dengan starter je. Cukup-cukup untuk kitorang berempat. Cepat-cepat kitorang habiskan, pinggan pun suruh angkat terus bila habis...hahaha...

4 Platter
Lepas tu dalam 7.30pm dia text kitorang suruh place order. Dah dapat lampu hijau kannn....kitorang order........
Tomyam Merah
Sotong Rangup
Kangkung Belacan
Ayam Pandan
Asparagus
Air tembikai ni aku punya diorang order air lain
Paling aku suka malamtu adalah ikan kukus cukup pedas masam manisnya
Wahhhhh....semua sedap tau...Licin kitorang kerjakan sampaikan order semangkuk Green Curry lagi.
Kari Hijau
Dessert pulak semua dah pakat nak share je sebab perut hampir penuh....hehehe..mana tak penuhnya minimum sorang 2 kali order air. Paling win sorang designer tu la...dia punya air sampai 4 kali order.

Pulut Mangga
Kitorang order Pulut Mangga. Ni pun sedap....sedap untuk aku yang pertama kali cuba. Aku percaya ada lagi sedap daripada ni. Total bil RM427, pukul 9.30 malam baru ada tenaga angkat kaki keluar dari restoran. Sebenarnya harga makanan takde la mencekik sangat kat sini, tapi tengok order kitorang macam mana, dengan air minimum 2 gelas sorang... tak termasuk air kosong lagi. Kalau bayar sendiri kompom 5 tahun lagi baru masuk lagi restoran ni, nasib duit department.


No comments: