Saturday, July 21, 2012

Bab 4 & 5 - Misi Berjaya!


ini Omeng, teman baru Nia
Bab 4
Keluar dari kete, Zz suruh aku yang bagi salam….
Aku:  Assalamualaikum…….
Mak: Waalaikumussalam………

Mak:  Ya Allah, kau rupanya…kenapa tak cakap nak balik, kan ikan, ayam, sayur xde...bla..bla..bla…
Mak:  Mak nak pegi pasar, nak tinggal ke nak ikut?”
Au: Mestila ikut…hehehehehe….
Monyeng dah besar dan.....
Dia ada teman baru...
Kat pasar, terus aku borong 12 ekor ikan terubuk seperti yang dipesan. Tak banyak pilihan balik kali ni, rembat je apa yang ada. Nak keluar lagi, minta maaf la…balik 1 malam je pun..membazir masa je nak keluar dua tiga kali.


Bab 5

Sebelum balik, mak ajak keluar..lagipun ada barang nak dicari. Iaitu…belacan. Jangan la pelik kenapa aku sanggup tunggu balik Bintulu baru beli belacan macam semenanjung tu takde orang jual belacan, sebabbbbbbb…….belacan Bintulu memang sedap…sesapa pun yang rajin masak dan suka guna belacan akan tau perbezaan belacannya. Belacannya tak hitam, kurang berbau dan tak mengaktifkan saraf resdung. Ratah gitu je pun takkan gatalnye hidung. Lagipun, yang aku beli tu homemade punya, makcik Zz yang tumbuk sendiri. Memang terbaeklah!
Ada sapa-sapa nak tempah belacan Bintulu dari aku???


Sempat jugak pegi rumah cousin ZZ, melawat kucing. Cantik-cantik kucingnya. Kalau ke semenanjung boleh berkereta, nak jugak aku mintak seekor.
bersama Bubu

Amoi

Comelnya!!!
Balik petang tu..flight delay sejam…1st time aku merasa flight dari Bintulu delay. Aku ngan Zz pun pegi minum dulu dan makan megi kari dulu walaupun kat dalam flight dah siap-siap order Cheese Baked Rice.
Cheese Baked Rice

Seperti yang dijanjikan, lepas sejam flight dah sampai dan ready untuk gerak ke LCCT semula. Berakhirla perjalanan untuk minggu ni….

p/s: cheese baked rice tu agak sedap..rasa cam nak buat sendiri pulak pasni.


 

No comments: