Saturday, July 21, 2012

Bab 2 & 3 - Airport

Bab 2

Pagi-pagi lagi dah bangun. ZZ sah setkan jam awal-awal lagi sebelum dia outstation hari tu. Tapi tak sempat dengar bunyi jam pun, dia dah call berkali-kali kejut aku suruh bangun. Sib baik musim bola, dapatla dia tunggu pukul empat sambil tengok bola. Eksited terlebih. Mandi, kemas katil, tutup suis, angkat barang dan keluar.
4.40am, gerak dari rumah..drive sensorang je. Nasib baik radio setia menemani. Sampai kat airport, terus cari parking. Pastu jalan ke departure hall. Selesai urusan, masuk terus kat boarding hall. Malas nak makan sebab takde yang teman. Lagipun dah ZZ dah siap-siap belikan makanan. Makan dalam flight je la. Kalau boleh taknak tido sebab awan waktu pagi cantik sangat, kalau cuaca baik la.
Jerebu melanda...

Tak dapat tido pun, awan pun tak cantik sebab masih jerebu….tambah pulak ada 1 budak tu asyik menangis je sejak masuk dalam flight..tak selesa agaknya dia dengan keadaan flight tu. Tak lama pastu datang makanan yang dah diorder…sandwich ayam je…tak best la..taknak order sandwich lagi…
Dapat lelap 5 minit je sebelum kapten announce dah nak landing.

Bab 3
Dah sampai airport Bintulu…………best sebab smooth je landing tadi..tak macam yang balik sebelum ni..orang mengandung pun boleh nak gugur dibuatnya.
Lepas kastam turun bawah sambil tertanya-tanya ZZ ni dah ada ke belum. Kalau mak yang jemput memang takyah risau punya konpem paling lewat masa tengah tunggu beg kat belt dia dah ada kat luar. Tapi kali sebab tak bagi tahu kat mak nak balik harapkan ZZ jemput je. Bangun dah ke belum dia ni, ari tu kata tak berapa sihat.…….kalau dia belum bangun terpaksala tunggu je kat sini. Melainkan kalau dia betul-betul tak jemput aku, kenala naik teksi. Memang surprise la semua orang bila tengok aku nanti. Dah la aku tak reti nak explain alamat rumah. Kalau betul aku naik teksi, kagum semua orang nanti.
Rupa-rupanya dia dah sampai…hehehe..kagum aku dengan ZZ bila dia mampu tunggu aku…hahahahaha….lepas dapat beg terus pegi kat dia la…

 

No comments: