Wednesday, August 19, 2015

Madu Manuka istimewa dari New Zealand

Madu Manuka
Pada sesiapa yang berhajat ke New Zealand....aku cadangkan selain korang melawat tempat menarik kat sana, jangan lupa beli madu Manuka ni. Tak semestinya beli brand Avoca ni, korang boleh dapat brand lain jugak yang penting Manuka Honey.

Madu Manuka mendapat nama kerana lebahnya hanya menghisap manisan daripada bunga manuka yang banyak terdapat di New Zealand.

Madu yang terhasil daripada bunga manuka pula mempunyai khasiat lebih tinggi daripada madu biasa. Bukan sejadar tulis je tau....ada kajian pasal khasiat madu ni. Siap ada rating lagi, rating pun macam-macam jugak ada yang guna MGO ada yang guna UMF. Macam aku punya tu MG265. MG265 tu ialah methygloxyl content per kg dalam madu tu. Nak tahu apa itu methgloxyl dan kelebihan madu manuka? klik sini What is Methgloxyl.

Madu dalam gambar tu aku dapat daripada kawan aku yang melawat NZ beberapa bulan lepas. Harga sebenar tak diketahui sebab dia mintak RM50 je. Aku check kat dalam website dia harga dalam NZD32. Hmmm....mahal harganya.....bertuahnya aku dapat kawan yang baik. 

Madu Manuka ni pekat, ada rasa kasar bila kat lidah dan sangat manis.
Pada yang tak dapat pegi New Zealand, jangan sedih pulak...madu manuka ni ada je jual kat Malaysia ni. Yang ada rating ni ada jual kat Eu Yan Sang dan rangkaian farmasi Health Lane brand Honey Mart. Cuma harganya memang tinggi sikit kat sini. Kalau korang jumpa kat kedai lain, tolong bagi tau kat ruangan komen. Manala tau ada orang tercari-cari. Senang la sikit.

1 comment:

ajep said...

sy beli di caring farmasi, ade dijual mgo400..cari la nanti ye.