Wednesday, May 27, 2015

Harumanis, istimewa dari Perlis

Harumanis, mangga termahal keluaran Malaysia. Dahla mahal, setahun sekali je musimnya. Nasib aku baik tahun ni dapat merasa. Ada kawan yang duduk di Perlis jual. 



Lama jugak tunggu giliran nak dapat buah ni. Akhirnya penantianku berakhir apabila sekotak harumanis sampai ke opis mingu lepas.  Tapi sabar dulu ye...sampai 23 May tapi belum boleh buka dan kupas. Kena tunggu cukup syarat baru boleh. Nasibla beli buah mahal ni banyak peraturannya.

Dah depan mata pun boleh pandang kotak je. Penantian berakhir di pagi Isnin. Balik rumah terus kupas, buah pertama dikupas rasanya biasa saja.


Tapi bila kupas buah kedua, wahhhhhh...manisssss...dapat jugak merasa yang sedap di tekak.....nasibla..bila beli online ni...bukan dapat pilih sendiri. Redha je la dapat yang macam mana pun.


No comments: