Monday, May 11, 2015

Minyak Batooka

Pertama kali ada Batooka masa pegi klinik kat Ulu Klang dulu. Darrien tak sihat masa tu, semput. Doktor bagi ubat dan syorkan minyak ni sekali.

Alhamdulillah serasi dengan Darrien. Sebab Darrien alergik dengan vicks. Kena cari alterbatif lain untuk legakan pernafasan kalau dia selsema. Doktor pesan minyak ni sapu arah lawan jam di dada dan belakang. Tapi aku letak kat kaki dan tapak kaki sekali. Hidung pun aku calit sikit. 

Sebotol kecil tu bila dia tak sihat tahan seminggu je. Tapi kalau dia ok, lama sikit. Bau minyak ni harum (mint) dan tak tinggalkan kesan dekat baju. Aku guna Batooka Gold. Warna minyaknya jernih. Botol pulak kecik je, senang nak bawak kemana-mana. 

Masa aku selsema pun pakai minyak ni jugak, barula aku rasa kesannya. Bila letak kat hidung yang tersumbat, terus hidung rasa selesa dan mampu bernafas semula. Sekarang aku dah tak guna minyak telon untuk Darrien, guna minyak Batooka je letak selepas setiap kali selepas mandi.

Maafkan daku kerana letak gambar penutup botol kemik kena gigit Darrien

1 comment:

Suzieyana Satar said...

Klinik mn jual ya... hrg