Wednesday, April 22, 2015

Sabun Chandrika atasi masalah ekzema


Darrien sejak baby ada masalah kulit. Tak boleh panas sangat, tak boleh terdedah dekat habuk dan tak boleh pakai sabun wangi. Biasa kulit baby lembut je tapi kulit badan dia kasar dan kering. Pipi dia lagila...merah dan mengelupas je....petua orang bagi takyah cakapla...sampai tahap merepek x masuk akal pun ada. Dah bagi pakai sabun murah, sabun mahal tapi kulit dia tetap kasar especially kat betis dengan paha, yang sesuai terlebih mahal sampai tak mampu nak beli. Senang cakap dia ada masalah ekzema.

Nasib baik masa dia umur 6 bulan kalau tak silap ada sepupu cadangkan sabun ni kat kami. Anak dia pun ada masalah kulit yang sama. Sensitif. Kami pun cubala bagi Darrien pakai. Tak harap apa pun asalkan x memburukkan keadaan dah la. Tapi lepas 3 hari pakai. Ok la pulak kulit dia. Eh, bagus ni. Dapat la jimat duit beli sabun berpelembab yang harga tak masuk akal tu. Bukan la nak kedekut dengan anak sendiri cuma kalau ada alternatif yang baik dan menjimatkan apa salahnya kan? Kalau ada duit lebih boleh guna untuk barang lain pulak.

Sabun ni kami bekalkan kat rumah pengasuh jugak. Sekali pengasuh sabunkan semua anak yang dia bela dengan sabun yang sama. Budak- budak kat rumah dia semua bebas masalah kulit gatal. Keluarga pengasuh dia pun pakai sabun sama. Especially kalau rasa miang atau gatal-gatal. Anak-anak dia pun ada ekzema. Budak-budak kan kalau main berpeluh-peluh tu apa lagi, menggaru je la kerjanya. Ada sabun ni mak diorang lega sangat.

Baru-baru ni borak dengan jiran sebelah dia bagi tahu anak dia mandi tak guna sabun sebab kulit sensitif dan ada ekzema. Kalau nak pakaikan sabun kena pakai yang mahal. Lepas tu bagi la seketul kat jiran tu. Lepas seminggu dia cakap sekarang bukan anak dia je yang pakai,dia sendiri pun pakai sabun tu. Berkesan la tu sampai dia pun guna sabun tu.

Untuk orang yang ada masalah sama tapi nak konsisten pakai sabun yang mahal rasa kurang mampu sebab kos sara hidup sekarang makin tinggi, cubala sabun Chandrika ni. Harga sabun ni sebelum GST RM1.70 je. Biasanya kami beli kat 99 Speedmart je. Sekarang naik sikit kot. Tapi rasanya masih dalam kemampuan membeli.


No comments: