Monday, July 29, 2013

Lulur susu


Raya dah dekat. Berangan nak mandi susu tapi duit ciput je..beli barang lain lebih baik daripada melabur kat spa. Tapi nak jugak memanjakan diri, akhirnya aku buat sendiri je. Simple je aku punya versi, mula-mula cam mahal tapi bila dikira balik takde la mahal mana pun. Jadila…tu je yang aku mampu.

Caranya: 
4 sudu besar susu tepung (aku guna hypermarket brand sebab murah, takkan nak guna susu anlene kot..)

1 sudu besar madu (yang biasa je, sedih la kalau guna madu Manuka…aku beli kat Eu Yan Sang tuuuu….)

2 sudu besar minyak zaitun (aku guna extra virgin olive oil sebab tu yang ada kat rumah)

Campur semua bahan, nak ekstra lembap lebihkan la madu dengan minyak zaitun tu.

Kacau sebati pastu biarkan dalam 10-15 minit baru lumur kat badan. Kalau pekat sangat, tambah air sikit.

Lumur sambil urut perlahan kat setiap anggota badan selama 15 minit.

Selalunya aku akan bilas lepas tu guna Johnson milk bath sebab kalau bau lulur susu je badan tak berapa harum.Tapi sekarang aku tengah suka sabun susu beras, jadi aku guna sabun tu je untuk mengharumkan badan.

No comments: