Monday, February 7, 2011

Hajat tertunai!

Dalam entry terdahulu aku ada buat wishlist. Sekarang aku dengan suka hatinya nak bagi tau 3 daripadanya dah berjaya aku dapatkan. Ouhhh...sangat suka hatila sekarang ni...aku rasa macam tak sanggup nak pindah rumah lagi dah...kalau aku pindah kena sewa lori kontena bawak barang aku sekarang. Dulu aku angkut barang guna Alza je. Dengan Alza tulah aku angkut tilam, Alza tu yang bawakkan tv ke rumah aku dan dengan Alza jugak aku beli almari baju, baguslah beli keta yang kerusi bleh lipat2 nih.. Eh,,,terlebih sudah promote Alza...kalau Perodua bayar komisen takpe la jugak...hehehehehehehe...

Daripada tujuh barang yang aku senaraikan 3 daripadanya aku dah dapat...pertama ialah dinner set..takdela malu kalau tetamu datang walaupun ianya bukan baru..dapat la aku jamu diorang makan kat rumah. kedua, stainless steel rack..tersusun sudah kotak2 kat rumah. Tak sukala sepah2 barang ni..susah nak ambik. Ketiga....yezzzzzaaaaa....ni yang terbaru ...baru dapat kejap tadi hadiah seorang kawan yang tak dapat hadir ke majlis kahwin aku....jeng...jeng...jeng..
Aku dapat STEAMER!!!!!!! dan ia (sama seperti gambar di atas) adalah steamer yang aku nak tebus melalui Bonuslink sebenarnya. Tapi telah didapati dengan cara express...hehehehehehehe.......bleh save points untuk tebus barang lain...suke....suke...suuuuukerrrrrrrrr..............lepas ni akan ada menu ikan kukus, tomyam kukus...bla...bla..bla...ouh dah bleh beli frozen pau tanjung malim yang femes tu..syoknyer.....grrrrr.....adoi...tetiba rasa peti ais kat rumah tu kecik sangat, macam nak tukar peti ais pulak...

Yang bestnyer...adanya steamer ni..maka selesai jugak problem lain...aku takyah sibuk2 nak beli stock pot lagi..guna je periuk steamer tu..besau lagi...kalau menggoreng pulak, agak2 benda nak digoreng tu nak meletup2 ambik je tudung steamer tu buat tutup kuali, selama ni memang aku elakkan menggoreng benda yang berpotensi meletup2 nih..hehehehe....  Contohnya goreng pekasam...uih...masyukkk...




 

No comments: