Monday, January 9, 2012

Wangi


Hari tu kat kedai ada sorang budak umur lebih kurang 3-4 tahun. Masuk kedai je dia asyik cakap dengan ibunya…bla..bla..bla..tot..tet..tot..tet…lepas tu nampak patung budak perempuan tergantung kat belakang cashier pastu cakap patung purple tu cantik la…cantik sangat..ibu tengok patung budak perempuan berbaju purple tu..cantikkan? patung tu cantik macam kakak ni…hehe…bla..bla..(tak ingat)..lepas ibunya bayar barang yang nak dibelinya sambil jalan keluar dari kedai budak tu cakap lagi..bye kakak, sayang kakak…eh!

Lagi sekali, ada sorang budak perempuan umur dalam 5 tahun...asal mata terpandang dia je mesti dia tersipu-sipu…lepas bapa dia bayar harga barang…dia keluar sambil lambai tangan kat aku..
Selalu kalau dok kat kedai memang budak perempuan la yang rajin usha-usha…budak lelaki? Hehehe…diorang tak tertarik kat saya la…

Macam cucu tuan rumah saya tu …pantang jumpa…mesti dia akan cakap…”eiiii…nak cubit-cubit dia ni”…budak tu pun boleh tahan mulutnya…

Dulu masa saya kecik-kecik tak de pulak nak geram-geram kat orang macam tu..tapi saya suka kalau jumpa orang cantik yang wangi, kalau salam tangan dia wangi lagi saya suka…sebab tu saya suka wangian bila dah besar.  Kat rumah pun kalau boleh nak wangi 24 jam, tido pun kalau boleh mesti wangi..tapi kalau dah memasak..hilang wangi saya..muka pun berminyak-minyak…hehehe..disebabkan suka wangi ituuuuu…saya berjaya mendapatkan sebotol Vera Wang Princess Disember 2011 yang lepas.

                                                                    sumber: google la..





 

No comments: